Tänk på att innan du gör en felanmälan läs igenom dokumentet Vem ansvarar för vad
Vissa kostnader står föreningen för och andra kostnader som kan uppstå i samband med åtgärdade felanmälningar, får du som bostadsrättsinnehavare själv bekosta. Sammanfattningsvis kan man säga att föreningen tar hand om huset och bostadsrättsinnehavaren tar hand om det inre underhållet i bostaden.
Felanmälan sker till FR Fastighetsservice via e-post: felanmalan@f-r.se. Skriv att ni bor i BRF Lunden 1 och uppge erat lägenhetsnummer samt en beskrivning på felet.
Är det garantiärenden under garantitiden så ska dessa också anmälas på samma sätt för att få en korrekt dokumentation/ärendehantering. Du kan läsa mer om detta under ”GARANTIER”
KONE Hiss
0771-50 00 00 (Enbart vid akuta ärenden)
sverige@kone.com
Utanför kontorstid (08.00-16.00)
Securitas
010-47 05 348